Meghallgatás

Értsd meg a másik fél álláspontját, hogy közösen találhassátok meg a helyzet legjobb megoldását.

Önismeret

Ismerd fel hamarabb a nehéz helyzeteket, és döntsd el nyugodtan, mikor képviseld magadat.

Önkifejezés

Fejezd ki magad önbizalommal - válj a nemet mondás, kérés, kritika, visszajelzés és bókok mesterévé.

Változtasd meg a kommunikációd, és a világ is megváltozik körülötted!

ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

Az asszertivitás tanulható!

Az asszertivitás nem egy veleszületett képesség – legtöbbünknek gyakorlásra van szüksége.

Egy asszertív ember őszintén, nyíltan kommunikál, miközben saját és a másik igényeire is figyel. Asszertív kommunikációval van a legnagyobb esélyed arra, hogy meghalljanak, megértsenek, és törődjenek Veled, miközben ezt Te is meg tudod adni a másik félnek. Ha így viselkedsz, nehéz helyzetben is képes lesz mindkét fél jó érzésekkel távozni.

Az asszertivitás azt jelenti, hogy nehéz érzelmi szituációban is képesek vagyunk érvényesíteni igényeinket, miközben a másik fél szükségleteit is tiszteletben tartjuk. 
Ha sikerül asszertíven viselkednünk, akkor nem főleg a saját (agresszivitás), és nem főleg a másik fél (passzivitás) szempontjait vesszük figyelembe, hanem egyidejűleg mindkét fél érdekeit.

Ez a fajta viszonyulás gyógyító otthoni és munkahelyi kapcsolatainkra nézve, és segít élhetőbb világot teremteni magunk körül. Az asszertivitás segít, hogy ne akarjuk többé megváltoztatni, manipulálni, kontrollálni a másik felet, hanem magunknak és neki is megengedjük, hogy az legyen, aki. Így vállalunk felelősséget érzéseinkért, gondolatainkért, és valódi önmagunkért. Ez az igazi felnőtt lét.

Itt tanult például:

Egyszer csak szépen elmaradtak köztünk a felfortyanások, torzsalkodások, és ezzel nem csak a saját életünket tesszük jobbá, de a gyerekeinknek is nagy örömet szerzünk 🙂 Nagyon jó érzés! 

Miklósné Márta
-
tanár

Annak ajánlom, akinek gondjai vannak a kommunikációval és annak is, aki azt hiszi, minden rendben. A kommunikációs készség ápolása olyan, mint a testmozgás. Jó, hasznos, kell. Köszönöm!

Jakabfi Zoltán
-
jógaoktató

Magam sem hittem volna, hogy kommunikációs tréning ennyit adhat nekem. Mély önismeretet kaptam úgy, hogy közben másoknak is jót teszek. A tréning nagyon rulez. Hálásan köszönöm, Kata!

Kállai Szilárd
-
pénzügyi tanácsadó

3 egyszerű lépés, hogy javuljanak a kapcsolataid!

Ingyenes eBook és havonta friss hírek levelesládádba!

Tamás Kata tréner

Tamás Kata, kommunikációs tanácsadó

Tamás Kata vagyok, az Asszertív Akadémia tulajdonosa, vezető trénere. Üzleti és pszichológiai tudásom által eredményesebb lehet a kommunikáció, javulhat az együttműködés, megnyugtatóbban rendeződhetnek a konfliktusok.

  • Amerikában szerzett MBA diplomám, 16 éves magyar és külföldi üzleti tapasztalatom biztosítja az azonnal használható technikákat, az gyakorlatias tanulási környezetet.
  • Pszichológia diplomám és 8 éves tapasztalatom pedig a lelki biztonságot, az élvezetes tanulást, a komoly fejlődési potenciált adja a tréninghez.


Eddig körülbelül 900 fővel dolgoztam együtt különböző hosszúságú tréningeken az egy órás bemutatótól a fél év hosszú folyamatokig egyéniben és csoportban. Tamás Katalin önéletrajz.

Melyik asszertivitás tréninget válasszam?

Az asszertív kommunikáció sokféle módon fejleszthető. Neked melyik lenne a legmegfelelőbb?

Azt érzed, kihasználnak, mert nem tudsz nemet mondani vagy kiállni magadért? Elhiszed, hogy mások ügyesebbek és meggyőzőbbek, mint te? Zavarba jössz, ha megdicsérnek? Gyere és gyakorolj remek társaságban, tedd élhetőbbé kapcsolataidat és növeld önbizalmadat!
Változtasd meg a kommunikációd és a világ is megváltozik körülötted!

Saját és a másik igényének respektálása egy időben – akár nehéz érzelmi helyzetekben is – nem egy velünk született képesség. Az asszertív kommunikáció kifejlesztéséhez legtöbbünknek gyakorlásra van szüksége.

Mit kapsz az 1 napos (8 órás) asszertivitás tréningen?
  • Mi az asszertivitás, agresszió, passzivitás, manipuláció?
  • Asszertív jogok és felelősségek.
  • Mikor képviseljem magam, és mikor ne?
  • Testbeszéd, hangerő, intonáció, nonverbális kommunikáció.
  • Hogyan nevezzem meg, és fejezzem ki érzéseimet konstruktívan?
  • Hogyan vitázzak érzelmileg telített helyzetben?
  • Az önkifejezés és meghallgatás 3 lépése.
  • Demonstrációk, gyakorlás párokban és csoportokban.
  • A tréning alatt folyamatos gyakorlás saját helyzeteken.
  • Személyes akcióterv, házi feladatok.
  • Emailes utókövetés – feladatok és megoldások.
A konfliktuskezelés egy tanulható készség: az ellenségeskedés megfelelő eszközökkel jóakarattá változtatható. Saját magunk és a másik tisztelete, a bátorság, méltóság, humor, és az alapos gyakorlás lehetőséget ad a win-win-win megoldások közös felfedezésére. A tréningen szituációs játékok, helyzetgyakorlatok, mozgásos feladatok segítségével javítjuk az együttműködést, tesszük hitelesebbé a kommunikációt, és kreatívabbá a konfliktuskezelést.

Alaposabban megismernéd kommunikációs mintáidat? Valódi változásra vágysz? Szeretnéd magabiztosabban kezelni konfliktusaidat?

Fejleszd készségeidet, mélyítsd önismereted, és légy részese egy fantasztikus csapatnak! A biztonságos, empatikus és támogató közegben jobban fogod látni magadat, és másoknak is segíthetsz ugyanebben. A meghallgatás és az önkifejezés technikái támogatnak majd a nemet mondásban, dühkezelésben, döntéshozatalban, halogatás befejezésében, motivációban, vagy konfliktusaid megnyugtató rendezésében.

  • Tisztában lenni saját jellemző konfliktuskezelési stratégiámmal.
  • Tudni a nyertes-nyertes helyzet ismérveit és feltételeit.
  • Érzelmileg fontos témában tisztelettel vitatkozni.
  • Felismerni az agresszív, passzív, manipulatív, asszertív stílust.
  • Éreztetni a másikkal, hogy valóban odafigyelek rá.
  • Tudatosabban dönteni, hogy álljak-e ki magamért, vagy sem.
  • Objektíven leírni egy érzelmileg nehéz helyzetet.
  • Magabiztosabban beszélni érzéseimről.
  • Kérni valamit, ami fontos nekem.
  • Hatékonyabban nemet mondani.
  • Konstruktív visszajelzést adni.
  • Jó szívvel bókot adni és dicsérni másokat.
  • Ismerni Thomas-Kilman konfliktuskezelési modelljét, és hogy melyik helyzetben melyiket érdemes választani.
  • Hatékony én-üzeneteket megfogalmazni.

Mindezt demonstrációk, helyzetgyakorklatok, szituációs játékok, mozgásos feladatok segítségével fogjuk gyakorolni, elmélettel alátámasztva (körülbelül 80% gyakorlás és 20% elmélet).

RÉSZLETES INFORMÁCIÓ

Kattints ide a részletes információért: Asszertivitás és konfliktuskezelés tréning
Ha bármi kérdésed lenne, keress a 06303640364-es telefonszámon! Szeretettel várom hívásodat.

Míg az asszertív kommunikáció során elsősorban saját magunk kifejezését fejlesztjük (azaz mit és hogyan mondjunk), addig a Tiszta kommunikáció főleg saját magunk és a másik meghallgatásáról szól.

Tiszta Kommunikáció egy segítői kapcsolatokban használható technika, amit egy új-zélandi pszichoterapeuta, David J. Grove fejlesztett ki. Ezekben a folyamatokban feltétel nélküli elfogadással, valamint szimbólumok, metaforák segítségével képet alkotunk egy problémáról és elősegítjük annak kreatívabb megoldását először a képi, majd a valóságos szinten.

Az asszertív kommunikáció egy otthoni/munkahelyi kapcsolatokat és az azokban felmerülő konfliktusok megoldását elősegítő kognitív technika. A probléma objektív leírásával, érzelmeink és vágyaink kifejezésével, kérésünk konkrét megfogalmazásával, valamint a másik meghallgatásával nagyobb lesz az esély arra, hogy közös megoldást találjunk és/vagy jobb érzéseink legyenek a kapcsolatban.

Ha szeretnéd meghallgatási képességeid a profik szintjére emelni, csatlakozz két napos Tiszta Kommunikáció tréningünkhöz!

További információk a Tiszta Kommunikáció weboldalon olvashatóak. 

Szeretnél egy olyan csoporthoz tartozni, ahol hosszú távon fejlesztheted kommunikációd és önismereted?
Valódi változásra vágysz, alaposabban megismernéd viselkedési és kommunikációs mintáidat, és a mindennapjaidban is rutinosabban használnád az asszertív kommunikációt?
Gyere és fejlődj egy kis létszámú csoportban, jó hangulatban, biztonságos környezetben!

Az asszertív kommunikáció módszerei segítenek abban, hogy fejlesszük kapcsolatainkat, kommunikációnkat, és önismeretünket, alaposabban megértsük, mit miért csinálunk, miért keletkeznek bennünk bizonyos érzelmek, és biztonságos lehetőséget kapjunk a változtatásra.

Mivel a csoport 10 héten keresztül találkozik, így van lehetőség együtt begyakorolni a tanult technikákat, és jobban rálátni a változás buktatóira egy biztonságos közegben.

A tréningen az asszertív kommunikáció eszköztárából kiemelten foglalkozunk saját szükségleteinkkel és a belőlük fakadó pozitív és negatív érzelmekkel.

Részletek

Az egyéni folyamatot szűkösebb időbeosztású managerek, politikusok, üzletemberek, önismeretükön dolgozók veszik jellemzően igénybe, akik szívesebben dolgoznának négyszemközt kommunikációjukon.
Az első találkozás alkalmával kidolgozzuk az akciótervet, amelyet folyamatosan felülvizsgálva, 3-20 alkalom során valósítunk meg a kitűzött célok eléréséig.

A tréningen nem annyira a kommunikációs technikákon dolgozunk (amelyek csoportban jobban elsajátíthatóak), mint inkább azon, hogy milyen személyiségbeli okok miatt nem úgy megy a kommunikáció, ahogy jó lenne.

Mit kapsz egy egyéni asszertivitás tréningen?
  • Csak a Te nehéz helyzeteiden van a fókusz
  • Munka és magánélet egyensúlya
  • Delegálás, motiváció
  • Visszajelzés adása, értékelés
  • Időgazdálkodás
  • Nemet mondás
  • Az empatikus meghallgatás 4 lépése
  • Az asszertivitás 3 lépéses folyamata

Mi a befektetésed?

  • Mennyi energiádba és idődbe került eddig az, hogy nem érteted meg magad tisztán?
  • Hány helyzetben tudtál volna már kiállni magadért? Hányszor mondtál nem helyett igent?
  • Ha még mindig elhiszed, hogy mások ügyesebbek vagy meggyőzőbbek, mint te, akkor érdemes eljönnöd!
  • Gyakorolj remek társaságban, tedd élhetőbbé kapcsolataidat és növeld önbizalmadat!
1 napos tréning (8 óra)

max. 12 fő

br. 30.000 Ft/fő

két részletben

2 napos tréning (2x8 óra)

szombat-vasárnap 10:00-18:00

br. 60.000 Ft/fő

két részletben

10 alkalmas tréning (10x2 óra)

max. 12 fő

br. 60.000 Ft/fő

két részletben

Kérdésed van?

Ügyfélszolgálat: +36 70 263 7329, Tréner: +36 30 364 0 364

Ajándékutalvány elérhető!

Asszertív kommunikáció tréning időpontok

DátumTréningNapIdőpontHelyek száma
2018. okt.1 – dec. 3.10 alk. asszertív kommunikáció10 alkalom hétfőnként18:00-20:00Megtelt
2018. október 2.Asszertív kommunikációkedd9:00-17:00Megtelt
2018. október 6-7.Tiszta kommunikációszombat-vasárnap10:00-18:00Megtelt
2018. november 18.Asszertív kommunikációvasárnap10:00-18:001 hely
2018. december 7-8.Asszertivitás és konfliktuskezeléspéntek-szombat9:00-17:003 hely
2019. január 8.Asszertív kommunikációkedd9:00-17:00Van hely
2019. jan. 21-márc. 25.10 alk. asszertív kommunikáció10 alkalom hétfőnként18:00-20:006 hely
2019. január 27.Asszertív kommunikációvasárnap10:00-18:00Van hely
2018. febr. 23-24.Asszertivitás és konfliktuskezelésszombat-vasárnap10:00-18:00Van hely
2019. márc. 30-31.Tiszta kommunikációszombat-vasárnap10:00-18:00Van hely

Helyszín: 1114 Budapest, Bartók B. u. 9., Serendo

* A várólistán lévők általában a tréning előtti napon tudják meg, hogy bejutnak-e a tréningre, a lemondások ugyanis leggyakrabban előre nem látható betegség, vagy más hirtelen történés miatt következnek be.

Jelentkezés

1. lépés – A résztvevők és a számlázás adatai
A lenti űrlapon add meg a résztvevők nevét, elérhetőségeit és számlázási adatait. A megjegyzés mezőbe kérlek, írd be, melyik dátumú tréningre regisztrálsz. Ha ajándékutalványt szeretnél, akkor először a saját adataidat add meg, a résztvevő adatait pedig a megjegyzés mezőbe írd (név, telefon, email, kiválasztott tréning).
2. lépés – Regisztrációs díj utalása
Az előleg összege utalással és kártyával is kiegyenlíthető. Ha az előre utalást választod, az adatok megadása után a rendszer kiküldi a díjbekérőt. Akik ajándékutalványt vagy céges számlát kérnek, általában a teljes összeget kiegyenlítik. Fontos, hogy a regisztráció az előlegek beérkezésének sorrendjében történik!