Te mennyire vagy asszertív? Egyetlen mondatos teszt!

Andy Stanley
5 kérdés, ami letisztulttá és emlékezetessé tesz bármilyen előadást
2018-11-25

Te mennyire vagy asszertív? Egyetlen mondatos teszt!

Mennyire vagy asszertív?

Mennyire vagy asszertív?

Válassz a 4 lehetőség közül, és tudd meg, mennyire asszertív a reakciód!

A helyzet

X.Y. utazási iroda oldalán akarsz ajándékba adni két embernek egy egynapos utazást. Maga az oldal igazán profi, de a jelentkezési adatlapon nem lehet megadni két másik utazó nevét: mindenképp Te kellene legyél az egyik, miközben Te nem utazol. Ráadásul a folyamat közben mindenféle bonyolult kamu regisztációs email címek elkészítését ajánlják fel.

Mi erre a reakciód? Mit gondolnál?

Válassz a lenti 4 lehetőség közül! Mit gondolnál magadban?

  1. Soha többet X.Y. utazási iroda!
  2. X.Y. utazási iroda jelentkezése sz@r.
  3. X.Y. utazási iroda jelentkezési formja nincs átgondolva.
  4. X.Y. utazási iroda honlapja nagyon tetszett letisztultsága, designja miatt, ugyanakkor a jelentkezési formot át kéne gondolni. Szeretném ha egyszerűbben tudnék két másik embernek  ajándékba utat vásárolni úgy, hogy én nem fogok utazni, illetve nem akarok plusz email címeket készíteni.

A kommunikációs kontinuum

Az, hogy mit gondolok magamban, és mit mondok ki ebből, vagy mit teszek ezek mentén, a kommunikációmon kívül azt is megmutatja, milyen a személyiségem:

  • inkább a távolságot, teljesítményt, gyors döntést és cselekvést, határokat, saját látószöget, anyagi világot értékelő AGRESSZÍV, vagy
  • a közelséget, kapcsolatot, átgondoltságot, többféle látószöget, kifinomultságot, érzelmi világot értékelő PASSZÍV irányba hajlok.

Az 1. pont X.Y. utazási irodát, mint egészet elutasítja egy hibás form miatt. Mint amikor valaki hibázik, és emiatt azt gondoljuk róla, hogy “hülye”. A mondatvégi felkiáltójel az energiával, indulattal való töltöttséget is mutatja.
A 2. pont differenciáltabb: nem az egész X.Y. utazási iroda rossz, hanem csak a jelentkezési adatlapja. Az viszont értékelhetetlen.
A 3. pont megoldásorientáltnak is nevezhető: kihangsúlyozva a negatívumot magában foglal egy potenciális megoldást: át kéne gondolni a jelentkezés folyamatát.
A 4. pont pozitív és negatív elemeket egyaránt tartalmaz, miközben továbbviszi az előző pont megoldásorientáltságát a negatív elemek esetében, csak sokkal konkrétabban.

Te melyiket választottad?

Ha tovább szeretnéd folytatni az elmélkedést, gondolkozz el rajta: mit tennél azután, hogy ezt gondoltad?

És mit csinálnál? További viselkedéses reakciók

ASSZERTÍV

Ha szeretnél kapcsolatban lenni a X.Y. utazási irodával, mert igazából jó és izgalmas utazásokat kínál; ha szeretnéd, hogy jobbak legyenek, fejlődjenek, akkor érdemes a kapcsolati üzemmódba váltani: megmondani, mi az amit értékeltél, és mi az ami javításra szorul.

AGRESSZÍV

Ha úgy döntesz, hogy nem érdekel a X.Y. utazási iroda, van még 20 másik hasonló utazási iroda, azok hátha jobbak, akkor kattints a böngésző jobb sarkában lévő piros keresztjére és ezzel az ügy lezártnak tekinthető. Nemet mondasz az irodára, és igent valamelyik másikra.

PASSZÍV-AGRESSZÍV

Kezdd el szidni a X.Y. utazási irodát másoknak, majd jelentkezz a X.Y. utazási irodához, de úgy, hogy minden lehetséges módon hátráltasd az együttműködést: írj nekik három emailt három különböző információval, kérj fizetési haladékot, és mondd hogy nagyon szeretnél már fizetni, csak épp most a egészségi állapotod/anyukád/főnököd/tengerimalacod megakadályozza.

PASSZÍV

Jelentkezz a X.Y. utazási irodához, és ne mondj semmit arról, ami van benned.

Várom reakciódat! Addig pedig tudsz asszertivitás könyveket böngészni, kukkants rá 18 hasznos asszertív mondatra, vagy ajándékozz fejlődést: vásárolj ajándékutalványt!

Hozzászólások

hozzászólás