Blog

2020-10-01
Maszkviselés tréningen

Maszkviselés tréningen

A COVID-19 rengeteg változást hozott az életünkbe, például megismertetett minket a maszkviseléssel - kommunikációs tréningeken is. Mi pedig összeszedtük tapasztalatainkat.
2020-09-24
Hogyan mondd el valakinek, hogy koronavírusos vagy?

Miért nehéz elmondani? Kinek és hogyan érdemes kommunikálni, hogy koronavírusos lehetsz?

Kinek és hogyan mondd el, hogy valószínű koronavírusos vagy? Bonyolult döntések, nehéz érzések - mit és hogyan kommunikálj mások felé?
2020-08-10
Ha valamit elrontottam,

Ha valamit elrontottam, mondd el nekem!

4 kommunikációs hiba, ami rombolja kapcsolataidat, és 4 egyszerű javaslat, hogy mit csinálj helyettük.
2020-08-03
A meghallgatás veszélyei

Lehet-e túl mélyre menni meghallgatással, odafigyeléssel?

Nagyon fontos és érdekes kérdés merüt fel egyik legutóbbi tréningünkön: lehet-e túl mélyre menni a meghallgatással? A meghallgatás veszélyei.
2020-07-27
Érzelemnapló

Az érzelemnapló 3 legnagyobb előnye

Az érzelemnapló segít felhasználni érzelmeid erejét, motivál, inspirál és növeli szabadságod, hogy megfelelő döntéseket hozz életed fontos kérdéseiben.
2020-07-27
A nehéz beszélgetések két alapszabálya

A nehéz beszélgetések két alapszabálya

Mindannyiunknak voltak már álmatlan éjszakái nehéz beszélgetések miatt... Romló teljesítményt visszajelezni, őszintének lenni egy parázsló vitában, rossz hírekkel szolgálni nem egyszerű történet. Íme, a nehéz beszélgetések két alapszabálya.
2020-06-26
Carl Rogers - Empátia

Mit jelent az empátia? Carl Rogers videója arról, hogy mit jelent a valódi empátia.

Mit jelent az empátia és hogyan lehet megvalósítani? Carl Rogers, a XX. század egyik legjelentősebb pszichológusa videóban definiálja az empátiát, melynek túlzott vagy csökkent mértéke komoly szociális problémákhoz vezethet.
2020-06-19
A meghallgatás mesterfogásai

Nagyon kevesen tudják, hogyan legyenek jó meghallgatók

Életünkben sokat tanulhatunk a nagyközönség előtti beszédről, előadások tartásáról, vagy épp a meggyőzésről. Jóval kevesebb szó esik ugyanakkor arról, hogyan legyünk jó meghallgatók. Íme, egy nagyszerű videó a meghallgatás fontosságáról, és hogy hogyan leszünk jó meghallgatók.
2020-06-19
Értő figyelem

Az értő figyelem 10 legnagyobb ellensége

Az értő figyelem vagy aktív hallgatás komoly megértettséget ajándékoz a meghallgatottnak - ha jól csináljuk! Íme a 10 leggyakoribb hiba.
2020-06-19
A legjobb meggyőzés a mneghallgatás

Ha azt akarod, hogy valaki megváltozzon, hallgasd meg!

A minőségi meghallgatás segít változtatni azon helyzetekben is, ahol előtte semmilyen meggyőzés, vita, erősködés nem használt. A figyelmes, empatikus, előítéletmentes meghallgatás pozitívan hat a meg nem oldott problémákra, az érzelmekre és a viselkedésre. Tudd meg, hogyan!
2020-06-19
A változás lépései, a fejlődés útja

A változás lépései, a fejlődés útja

Vajon miért fulladnak kudarcba életünk megváltoztatására tett kísérleteink? Hogyan lehet valódi, tartós változást elérni? 3 modell, hogy átlásd, mi is történik fejlődésed során!
2020-05-31
REDWood Offices - közös tér

RedWood Offices

A REDWood Offices szolgáltatja a helyszínt az Asszertív Akadémia személyes tréningjeihez. A REDWood pszichológiai- és tréningközpont biztonságos, inspiratív, ízlésesen kialakított és otthonos irodája a 1114, Budapest, Bartók Béla út 9. fszt/4. cím alatt található.
2020-05-12
Mikor álljak ki magamért és mikor ne? A FILÉ technika

Mikor álljak ki magamért és mikor ne?

Eléd állnak a sorban? A főnököd szerint elbaltáztad? Odaégett ételt hozott a pincér? Íme, egy módszer, ami segíthet eldönteni: állj ki magadért, vagy ne?
2020-04-30
Következmény vagy büntetés?

Következmény vagy büntetés?

Ha megint elkésel, levonok a fizetésedből! Hagyd abba a hisztit, vagy mars a szobádba! Ismerős mondatok... De vajon mi a különbség a büntetés és a következmény között? Te tudod, hogyan és mikor érdemes következményt vagy büntetést megszabni?
2020-04-30
Agresszív emberek kezelése

Agresszív emberek kezelése – hogyan bánj az agresszív kommunikációval?

Mindannyiunknak volt már olyan esete munkahelyen, boltban, étteremben, vagy épp a sportpályán, hogy egy agresszív, törtető, elnyomó, bántó kommunikációval szemben lett volna szükség hatékony fellépésre. Íme, a hatékony fellépés alapjai az agresszív kommunikációval szemben. //Fontos […]
2020-03-17
Érzelmi immunrendszer

Érzelmi immunrendszer erősítés – a 3 legjobb stratégia

Az érzelmi immunrendszer erősítése ugyanolyan fontos járvány idején, mint a vitaminkészítmények, a sportolás, a megfelelő táplálkozás, vagy egy jó napirend. Íme a 3 legjobb stratégia.
2020-03-05
Mit tegyek, ha valaki passzív-agresszív? A passzív-agresszív viselkedés kezelése.

A passzív-agresszív viselkedés jelei és a kezelés 4 alapszabálya

A passzív-agresszív viselkedés kezelésének 4 technikája, ami segít véget vetni a manipulációnak. 
2020-03-05
Passzív-agresszív viselkedés

A passzív-agresszív viselkedés 5 szintje

A passzív-agresszív viselkedések (pl.: csendes ellenállás, szarkazmus, halogatás, késés, sértődöttség, pletykálás) súlyosság alapján szintekre bonthatóak. 
2020-02-25
Érzelemszabályozás, érzelemkezelés, dühkezelés

Az érzelemszabályozás 3 alaptörvénye – így reagálj okosan egy nehéz helyzetben!

Tréningjeinken visszatérő téma, hogy mit tegyünk, ha elönti agyunkat a vörös köd, lefagyunk, vagy épp elsírnánk magunkat? Íme, az érzelemszabályozás alapfogásai!
2020-01-11
Vitarendezés, konfliktuskezelés

A legfontosabb módszer, hogy a családi viták valódi beszélgetéssé változzanak

A családi viták rendezésének legegyszerűbb módszere: parttalan vita, helyzetből való kilépés helyett találd meg a közös alapot. Konkrét példák, hogyan lesznek elviselhetőek a nehéz érzések.
2019-11-23
Önbizalom és kommunikáció

Önbizalom-növelés kommunikációval

Aki hisz önmagában, az magabiztosabban kommunikál és fordítva: a kommunikáció is segíthet az öbizalom erősítésében. Önbizalom-növelés kommunikációval!
2019-11-21
11 gyakori hiba az asszertív kommunikációban

11 gyakori hiba az asszertív kommunikációban

Az asszertív kommunikáció dzsungele tele van rejtett csapdákkal, amelyekbe legjobb szándékunk mellett is könnyű beleesni. Íme egy gyűjtemény az asszertív kommunikáció leggyakoribb hibáiról.
2019-11-08
Nincssemmibaj és társai – 8 mondat, ami ront a helyzeten, ha valaki sír

Nincssemmibaj és társai – 8 mondat, ami ront a helyzeten, ha valaki sír

Mik azok a mondatok, amik segítenek megküzdeni a fájdalommal, és mik azok, amelyek csak rontanak a helyzeten? A leghatékonyabb mondatok, amikor valaki sír.
2019-10-26
Értékítélet, ítéletmentesség

9 tipp, hogyan mondd el valakinek a problémádat! Tény vs. értékítélet

Ha egy problémát nem sikerül a másik számára is elfogadhatóan megfogalmazni, nehéz lesz rá megoldást találni… A tény és értékítélet szétválasztása nagy segítségedre lesz! Amikor egy nehéz helyzetben szeretnénk úgy beszélni, hogy a másik a […]
2019-07-10
Bevállalós visszajelzés

Bevállalós visszajelzés

Milyen a bevállalós visszajelzés? Itt egy ellenőrző lista, mielőtt nekifogsz: hogyan maradj kíváncsi, légy konkrét és egyben bátor!
2019-06-27
Hogyan legyek asszertív?

Mit jelent az asszertivitás? Hogyan legyek asszertív?

Hogyan legyek asszertív? 3 bevált lépés, 12 asszertív kommunikáció példa, és 5 gyakori hiba, hogy sikeresebb legyél otthon és a munkahelyen!
2019-05-16
Egészséges kapcsolatok

Az egészséges és egészségtelen kapcsolatok 14 jellemzője

Egy egészséges kapcsolat több boldogságot hoz az életünkbe, mint feszültséget. Egy egészséges kapcsolatban a pár tagjai:
2019-05-14
Asszertív jogok listája

Asszertív jogok listája

Tisztában vagy azzal, milyen asszertív jogok illetnek meg a kommunikáció során? Jogod van például, hogy bűntudat nélkül mondj nemet, hogy hibát kövess el, vagy hogy meggondold magad. Mindez pusztán ember voltod okán, emberi méltóságodnál fogva jár neked.
2019-04-16
Hogyan kommunikáljunk?

Hogyan kommunikáljunk?

Hogyan kommunikáljunk? - Kiss Eszter interjúja Tamás Katával a Diéta és Fitness Magazin 2019. márciusi számában az asszertív kommunikációról.
2019-03-19
Érzelmek a munkahelyen

2 bevált eszköz az érzelmileg egészségesebb munkahelyért

Ha figyelünk a munkahelyi érzelmekre, csökken a stressz, motiváltabbak leszünk, és kevesebbet hibázunk. Két hatékony eszköz a változtatáshoz!